Speedy & Friends

De tysktillverkade äggkopparna Speedy & Friends från Casablanca Design är hårdvaluta. Verkligen hårdvaluta! Jag har en sen tidigare, köpt via Tradera, men vill gärna ha fler. Typ alla! :) Försökte bjuda på en hel hoper på Ebay i helgen, men de flesta gick för bortåt 20 euro styck, och det är ju inte klokt. Fast jag lyckades faktiskt lägga vantarna på en av dem - till det facila priset av 5,5 euro. Fick dock besked från den tyske säljaren om att frakten kommer bli dyr. Så nu landar jag nog på nästan 20 euro lik förbaskat. Suck. Hade jag vetat det skulle jag bjudit lite mer på några av de andra äggkopparna som samme säljare hade lagt ut - frakten hade knappast blivit dyrare även om jag ropat in en eller två äggkoppar till...

Speedy-äggkoppar tillverkas inte längre, antar att det är orsaken till att folk betalar fantasisummor för dem (vissa modeller går faktiskt för TUSENTALS kronor på nätet). Det florerar en massa plagiat också - jag har några stycken, köpta för en spottstyver. Fast de är inte riktigt lika välgjorda...

Så, kära vänner, om ni nån gång snubblar över en Speedy-äggkopp nånstans i världen och den inte kostar skjortan - köp den åt mig!!!

Här en liten kavalkad - den jag har köpt är en brandmansäggkopp, lägger ut bild på den när jag får den!

  
 

 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0