Ooops

Ibland ska man ha tur. Häromkvällen när jag cyklade hem från jobbet, passerade jag Opus bilprovning i Öjebyn. Kom att tänka på att det är ett tag sen jag besiktade bilen senast, och kollade upp det när jag kom hem. Ehh... jo, det var ett tag sen. Faktiskt så länge att jag missat hela besiktningsperioden och hunnit beläggas med körförbud...!!! Loggade skyndsamt in på Opus sida - och fatta vilken tur man kan ha, de hade en ledig tid morgonen efter! Så jag var där igår morse, fick visserligen inte godkänt (på grund av sliten färdbroms samt att vi inte hittade igen varningstriangeln - var i friden den nu tagit vägen eftersom jag aldrig använt den?) men inget som tarvar ombesiktning. Puh, skönt att vara laglig igen! :)
 
Tur hade jag också att det var en välvilligt inställd besiktningsman, som kämpade i bortåt en kvart med att få på plats dragkroken i det fullständigt hoprostade fästet. "Vad gör man inte för att [du ska] slippa ombesiktning", pustade han medan svetten lackade. Jag är himla tacksam!
 
Skyller min glömska på att jag tidigare hade ett regnr som slutade på 5 och därför alltid besiktade på sommaren. Har efter Norge-sejouren inte helt ställt om till att nummerplåten numera slutar med siffran 1 (=besiktningsperiod nov-mars). Som om det hade hjälpt om jag blivit stoppad av polisen...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0