Pocillovist

Med tanke på äggkopparna som valsat runt bland biblioteken i kommunen och som just nu återfinns i utställningsmontrarna på stadsbibblan: det finns en diagnos för det. Jag har precis lärt mig att jag är en pocillovist. Alltså en sån som samlar äggkoppar. Det kommer från latinets pocillum ovi = en liten kopp avsedd för ägg. Eller nåt sånt. Det visar sig dock att jag är en absolut novis i sammanhanget - proffssamlarna spelar i en helt annan division... :)
 
 
 
 


När jag var på stadsbibblan i morse och packade upp dem tipsade en kollega om att Kupan har många äggkoppar till salu. Jag svängde förbi där efter jobbet - och jodå. De hade massor. För en krona styck. Jag kom hem med 34 stycken...!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0