Lååång promenad

Hm. När jag gått min planerade långa runda och gick inom centrum för att köpa ett hopprep på väg hem insåg jag att leksaksaffären inte alls har söndagsöppet. Så då gick jag på Clas Ohlssons. Som bara hade en (dyr) variant med räkneverk (bra) OCH kalorimätare (inte alls bra - inget jag vill att ungarna ska börja fundera på). Så då gick jag till Coop. Inga hopprep alls. Bara att knata vidare - upp till Backen och Barnens hus (fast den heter möjligen nåt annat). Och där, äntligen, hittade jag ett helt vanligt hopprep. Hemma igen stod stegräknaren på närmare 14.000...

















Sen har jag äntligen efterdragit bultarna till vinterdäcken. Vilket nog inte var så dumt - på ett av däcken gick ALLA bultar att dra åt minst ett halvt varv!!
Fyllde på motorolja också. Fick hälla i hela flaskan och ändå är jag bara strax över MIN-markeringen. Märkligt. Och så ser det konstigt ut runt locket. Ska det vara såhär äckligt? Måste kanske ringa Mekonomen igen. De tjänar rätt bra på mig, tror jag. . 



Nu försöker jag samla mod till att ta fram symaskinen. Den som jag fick när jag fyllde 40 men ännu inte har använt. Syrran har dock avprovat den och säger att den är lätt att förstå sig på. Hoppas hon har rätt! :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0