Fler cykelturer

Jag var ute och cyklade både lördag och söndag, efter helgjobb på stadsbiblioteket. I lördags trampade jag norrut, till Yttre Näsudden, men vände när jag möttes av den här skylten:


Enligt säkra källor har jag dock enligt Allemansrätten och Väglagen rätt att färdas till fots eller cykel så jag hade kunnat fortsätta... 

I söndags gick färden till Renöhamn. Ahh!! Inte så mycket öppet vatten som jag hade trott men helt klart njutbart ändå!!








Summa summarum blev det 10 mil under helgen. Inte så illa! :-) 

Kommentarer
Postat av: Marianne

Visst var det härliga backar - både nerför men mest uppför? Var har du köpt din cykeldator och vad betalade du för den, är den trådlös?

2016-04-12 @ 09:11:20
Postat av: Jenny

Ja, det är konstigt att uppförsbackarna alltid känns längre och brantare än när man ska ner samma väg! :)
Cykeldatorn köpte jag hos... hm... vad heter stället nu igen... längs Sundsgatan, bredvid Big Boy... Svanborg & Lundberg? Den kostade 250:- och de monterade den gratis när jag gjorde servicen på cykeln. Inte trådlös - den varianten tror jag kostar kring 400:-. Den här registrerar både tid, distans och totalsträcka. Och säkert nåt mer som jag inte upptäckt än (hatar att läsa bruksanvisningar... ;) )

2016-04-12 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0