Arctic Race Norway

Hög tid att försöka komma ifatt på bloggfronten...!

Den här tiden för en vecka sen satt jag hos Unni och EA och njöt av färska hallon med vaniljsås... efter att först ätit middag på Milano. Deras Alanya-kebab går inte av för hackor! :-)

I fredags var det dags för det internationella cykelloppet Arctic Race Norway att passera Mosjøen. Vilket de gjorde i en hisklig fart! Kul att ha upplevt det, hur som helst.

Efter loppet lämnade vi stan och tog färjan ut längs fjorden. En hel helg i Vestvågan - härligt!

Grått och regnigt på lördagen, men det stoppade inte oss! Först ett besök på den nyöppnade lilla butiken på kajkanten, sen ut i skogen på kantarelljakt. Framgångsrik sådan! :-)

Jag sov på soffan i vardagsrummet - med fin nattlig utsikt och snällaste Buster som sällskap. Sämre kan man ha det!!

Fin utsikt även på dagtid, förresten ;-)

Vi hann ut och plocka blåbär också. Stora fina blåbär! Fast jag hade lite koncentrationsproblem då jag beundrade utsikten över De Syv Søstre parallellt med bärplockandet... :-)

Sista bilden från Norge får bli från bilen på väg till färjeläget på söndag kväll... ser redan fram emot nästa besök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0