Märkning

Att märka om böckerna med nya genre-etiketter har hamnat på undantag mest hela hösten, då vi haft fullt upp med annat. Nu då jag betat av terminens 58:e och sista bokprat har trycket lättat... :) Så idag ägnar jag mig stort sett åt sånt här:

Före: de flesta etiketterna satt på bokens baksida istället för på ryggen. Dessutom visade det sig när man dubbelkollade i katalogen att flera av böckerna var felplacerade/felmärkta...



Efter: konsekvent märkning på ryggen - mycket lättare att t.ex. se om en bok är felplacerad. Och dessutom har de felaktigt märkta vuxenklassikerna förpassats till - just det - vuxenhyllan... ;)


Hm... kanske hinner jag göra klart fantasyhyllan också... det var den jag startade med tidigt i höstas men hann aldrig klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0