Grus

I förmiddags när jag skulle skjutsa kompisen till bussen stötte vi på problem. Min lilla parkeringsruta är rätt dåligt skottad eftersom plogen aldrig kommer åt (vilket i sin tur beror på att det står en STOR husbil på rutan intill min, som inte rört sig sen nån gång i oktober och som effektivt blockerar det mesta). För det mesta kör jag rätt in fast det snöat (det har ju inte varit så mycket av den varan i vinter) och har därmed pressat ihop snön eftersom. Men inatt har det varit rätt milt, och den hoppackade snön bestämde sig för att bli isig. Och plötsligt var det stört omöjligt att backa ut bilen, hjulen bara spann. Vi fick hålla på länge innan vi äntligen kom loss (men hon hann bussen). 

Tur då att jag hittade gratis grus vid busstationen! Fyllde en påse, och när jag kom hem skottade/skrapade jag bort så mycket snö och is jag bara kunde innan jag vräkte på med grus (vattnade lite innan, för att det förhoppningsvis ska frysa fast). Och så ställde jag bilen lite på snedden så att den inte ska fastna i precis samma hjulspår. Dagens insats! Hade egentligen tänkt mig en långpromenad men nu snöar det igen och energin/lusten krympte... tror det blir bokpratsboksläsning och chokladglassätning istället... ;-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0