Sugen

Hm. Har en 2-dag idag. Stort sett så funkar det bra dessa dagar, kan egentligen inte påstå att jag brukar bli hungrig - däremot sugen på allt möjligt... slisk, inte minst. Skulle jag bara lyckas skärpa mig en smula de andra dagarna skulle det hela nog få betydligt större effekt. Nåja. Får väl vara nöjd med att inte gå UPP i alla fall! ;-) 

Idag blev jag väldigt sugen på tortillatårta. För att förtydliga: det är mat, inte tårta. Har inte gjort den på länge, men nu ikväll så! Får avprova till lunch imorgon. Och kanske middag... ;-) 
Tortillabröd varvas med en röra bestående av kyckling (som man skär i bitar, steker och saltar/pepprar), en påse Broccoli Mexicana samt en burk Chunky Salsa. På toppen strör man mozzarellaost, och så gratinerar man ca 10 min. Supergott! 



Sen bakade jag två chokladkakor också. Gamla ägg, gammalt margarin samt mjölk som var utstämplad före helgen. Hög tid att rädda det som räddas kunde! :-) 


Och nu: sängen. Dels blir det fortare morgon (då jag får äta...), dels har jag sovit alldeles för lite de sista nätterna. Imorse var jag tidigt uppe för att lämna in bilen på service, imorgon ska den besiktas. Kl 07.00 ska jag vara på plats i Öjebyn. God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0