Iskallt

Jag har varit på kurs i Luleå idag. Riktigt intressant, om övergången från SAB till Dewey samt från BURK till LIBRIS. Största utmaningen för dagen var dock kylan. Motorvärmare och kupévärmare fick gå hela natten, så det var inga problem att komma iväg imorse. Däremot använde jag skruvmejsel och hammare för att hacka loss isen runt motorhuven (behövde kolla oljan). Hackade runt bakluckan också men den fick jag inte upp...
Ett par kollegor åkte med mig. De som satt i baksätet hade inte precis så mycket utsikt - fönstren isade igen tämligen omgående. 
Väl framme i Luleå lyckades vi få en parkeringsplats med motorvärmare utanför Landstingshuset. Hurra, vem vet hur det annars hade gått! Tog oss hem välbehållna, och nu kurar jag i soffan. 
Temperaturen har pendlat mellan -30 och -33 hela dagen, men nu är det "bara" -29. Värmebölja i antågande...? ;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0