Juniläsning

Hög tid att rapportera såhär halvvägs in i juli! :)
 
Fast det är i ärlighetes namn inte så mycket att rapportera... ynka tre böcker. Känns som att all energi och vaken tid de senaste månaderna gått åt till antingen Dewey eller cykling, typ. Blir väääldigt skönt med semester, även om vi i vanlig ordning har massor som ska fixas hemma på Holmön. Räknar i alla fall med lite längre nätter än jag gjort på sista tiden - har lagt mig sent, klivit upp tidigt och däremellan vaknat i tid och otid för att det är alldeles för varmt i lägenheten. Tacka vet jag bagarstugan där temperaturen nästan ALDRIG når upp över 20 grader! Längtar efter att krypa ner under täcket och sooova... :)
 
Böckerna, ja:


Nora Roberts: Förföljd av det förflutna (CD-bok)
Har lyssnat på ett par Roberts-böcker under våren, och kan konstatera att de tycks vara stöpta i ungefär samma form. Egensinnig och utsatt kvinna träffar man som till varje pris vill beskydda henne från fara, hon kämpar emot men faller till slut. Happy ending. Alltså, det där är lite väl förenklat, men typ så. Och jag menar det egentligen inte som nåt negativt - det är lättsamt, spännande, och med rappa, humoristiska dialoger. Och just den här boken utspelar sig på ön Orcas utanför den nordamerikanska kusten, vilken får mig som ö-fantast att gilla den lite extra! ;)
 
 
Kiera Cass: Ceremonin
Tänk Twilight, Hunger Games, Divergent... här är ytterligare en urban fantasy-historia på ungefär samma tema. Ett framtida USA (fast här heter landet Illéa), allt styrs med järnhand, människorna är indelade i olika kast - är du lägre än en femma är livet tufft, mycket tufft. America är just en femma, djupt förälskad i Aspen, som är sexa. Förhållandet är dödsdömt om någon kommer på dem, så de träffas i smyg. Men så övertalas America att anmäla sig till Urvalet - där ett antal unga tjejer tävlar om att bli prins Maxons gemål. America är inte alls intresserad av att vinna, men upptäcker till sin förvåning att Maxon har sidor hon inte hade trott. Tja, så långt bok ett. Det kommer fler... för i vanlig ordning är det början på en trilogi. Inte alls oäven!


Meredith Wild: Utvald
Fifty shades, Crossfire... och nu Hacker-trilogin. Samma historia, fast här heter huvudpersonen Erica och jobbar med marknadsföring/sociala medier och mode. Och hon faller handlöst - om än motvilligt - för miljardären Blake. Som har hemligheter. Och som hon inte blir riktigt klok på. Och så har de fantastiskt sex. Ofta.
Alltså, jag sträckläste, som jag ju vanligtvis gör med sådana här böcker. Fast det känns som om författaren nog sneglat lite väl mycket på sina föregångare...

Semesterläsning? Har lånat en hel hög med ungdomsböcker - återstår att se hur många jag hinner läsa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0