Salta vindar

Puh! Försöker komma ikapp med bloggandet men tiden vill inte räkna till. Ibland avundas jag dem som har ledigt när de har semester... ;-) Förstå mig rätt, jag gillar att ha mycket att göra och skulle nog bli uttråkad om jag bara satt i en solstol på verandan - men det hade varit skönt med en sån dag emellanåt! Nåja, kanske när vi är klara med slåttern och jag har bakat biskvierna till Visfestivalen och målat bagarstugeväggen och haft loppis på Holmödagen och varit med och arrangerat Affärens Dag. Typ...! :-)

Förra helgen följde Marie med mig ut över dagen. Vi gick omkring på ön och spanade efter vår gemensamma historia - vi är släkt på både farmors och farfars sida! Sen åt vi vrålgoda Angusburgare på Panget och avslutade med glass innan vi ställde oss i färjekö. På morgonen åkte vi dock inte färja ut - utan fick lifta med Olle. Snabb färd över Kvarken!!

PS. De gamla tidningsurklippen hänger på vinden i kusinens hus (farmors barndomshem). De är från förra sekelskiftet, täcker stora delar av en gavelvägg och är rätt intressanta att läsa!

PS.2. Mäh! Skitblogg! Kom precis på att jag missat skriva om Salta vindar, årets sommarteater på Holmön, som jag och Marie hade biljetter till. Superduktiga teateramatörer! Men det går alltså inte att redigera i texten, bara att lägga till ett nytt stycke på slutet. Grr. Ska se om det går att haka på några extra bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0