Ledig dag

Igår hade jag ledigt. Ställde väckarklockan på 04.00, packade det sista och körde ner till Norrfjärden för att ta 08.10-färjan ut till Holmön. Ägnade fem timmar åt att måla bagarstugefarstun, och upptäckte att 1) det behövs ett varv till, tveksamt om färgen kommer räcka, och 2) av nån outgrundlig anledning har jag valt en ljusgröngul färg som till förväxling liknar den som vi ägnat en massa tid åt att måla över i stora huset eftersom vi inte gillar den... Köpte färgen för två år sen men har inte haft tid att måla förrän nu, tänkte säkert nån smart tanke när den införskaffades (blev rätt förvånad när jag öppnade burken, kom inte ihåg vad jag valt för färg men trodde den skulle vara antingen sandbeige eller krämgul vilket är vad vi använt för övrigt). Nåja, det blir ju ljusare i alla fall! ;-)




Ja, och så ett kvällsstyrelsemöte på det.
Och alltihop på en 2-dag.

Nu sitter jag och äter choklad och läser deckare... tycker jag är värd det! ;-) 
_ _ _ _ _

Potatislandet tar sig! :-) 


Ärtskidorna närmast - vi har sått den höga sorten som blir över en meter, brukar bli godast ärtskidor på den. Och så hittade jag ett par gula lökar i källaren som börjat skjuta skott, så jag petade ner dem också. De växer med en värre fart! (nere t.h.)

Dimman rullade in redan igår kväll, hoppas den lättar innan midsommarfirandet på Holmögården:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0