Helgen med myspropparna

Inte blev det mycket vila i helgen... korta nätter och intensiva dagar. Men mysigt! Massa tid med världens finaste! 

Obetalbara kommentarer om högt och lågt. Några exempel...

Rasmus:
- Moster Jenny, min pappa har skjutit en tolvhörning! 
(undrar vad skytten anser om att få sin femtontaggare degraderad på detta vis?) 

Lovisa:
- Det växer kokosnötter i det där trädet! 
(öh... i mina ögon såg det mest ut som en vanlig rönn, men vad vet jag?) 


Rasmus:
- Va, ska du och morfar åka imorgon? Jag vill att ni stannar i tio dagar, sen kan ni åka hem den elvaste dagen. 


Och Cornelia har utökat sitt vokabulär med "ten!" som (tror vi) betyder "igen!", samt "akka!" (=akta!) efter att hon styrt soffbordet med full fart över morfars fot och han sa "akta, akta, försiktigt!" (utan att det hjälpte nämnvärt...) 


Helgens största utmaning: att få tre syskon att hålla sams i duschen. Det gick väl lite sådär... ;-) 



Små konstnärer målar tavlor till sin farmor på 70-årsdagen:





Blandade bilder: 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0