Bokpratsmaraton

I fjol bokpratade jag för hela högstadiet i Norrfjärden (Porsnässkolan) i samband med att de anordnade Bokens dag. De andra som tillfrågats hade inte möjlighet, men jag kunde och tänkte att det nog vore rätt kul. Vilket det var! Även om det tarvade en hel del förberedelser.

Den här veckan har de kört Bokens dag igen. Och frågade mig direkt. Och jodå... jag sa ja den här gången också. Inte alls lika mycket jobb som sist, eftersom jag återanvände en hel del titlar. Men precis lika kul! Särskilt som flera elever kände igen mig och verkade tycka det var kul att jag kom tillbaka.

Tur dock att jag alltid skriver ner lite om de böcker jag läser och tänker att jag ska använda i bokpratssammanhang - blir väldigt mycket enklare att repetera vad man ska säga om dem då! :-)

... fast 45 titlar på två timmar är ju ändå något av en utmaning - särskilt att komma ihåg vad alla huvudpersoner heter... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0