Skellefteå

Nytt försök att komma ikapp...!

Åkte som sagt från Malå förra lördagen - mot Skellefteå. När det var ett par mil kvar började snöfallet. Som om det inte kommit nog av den varan dagarna innan - faktiskt var det ställen strax söder om stan (typ Bureå) som fick bortåt EN METER!

Landade hos Ann-Cathrin som bjöd på supergod tacopaj. Sen hamnade vi i soffan där vi surrade "all night long", även om jag var så hes att jag emellanåt var tvungen att hålla snattran...

Söndag morgon vaknade vi till en lucka i molntäcket, och efter frukosten gav vi oss ut på promenad i vintersolen. Broarna runt. Vi hann nästan hela vägen innan snön började vräka ner igen...!

Därmed fick jag bege mig hemåt i snöyra... fast bara i ett par mil. Norr om Kåge hade det knappt snöat alls!

Summa summarum: jättemysig helg! Fast jag var i ärlighetens namn en smula sliten när jag kom hem... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0