Hektiskt på Holmön

I lördags eftermiddag åkte jag med pappa ut till Holmön. Första gången för i år!


På kvällen blev det inte så mycket gjort, jag hade ont i huvudet och satt och halvslumrade under Melodifestivalen. Jo, jag städade lite på nedervåningen, och ansade krukväxterna, men inte mer än så.
Söndag morgon rivstartade vi däremot, och for och vittjade pappas nät. Fem gäddor! Sen hem igen, där han bjöd på fläsklägg med hemlagat rotmos (som han kokade på lördagskvällen medan jag var utslagen). Och tårta!! Oklart när han fixade den, men antagligen okristligt tidigt på morgonen... :-) 

Sen var det bara att packa och traska iväg för min del. Till ett styrelsemöte. Och sen till ett till. Positivt och produktivt! Och sen ner till färjan, där jag satt i det lilla väntrummet och läste bokpratsböcker i väntan på avgång. Man hinner rätt mycket på ett dygn!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0