Etapp 1

I torsdags var det dags att inleda min (smått vansinniga) plan att cykla från Piteå hem till Holmön! Inte i ett sträck (det skulle aldrig gå) utan med övernattning på halva vägen (hos tremänningen i Skellefteå). Startade från stadsbiblioteket efter mitt pass i lånedisken - klockan hann bli framåt 14.30. Fint väder men lätt motvind (när är det inte det...). Inget björnmöte denna gång - tack och lov - utan för kategorin "läskiga djur" fick denna överkörda orm vara representant:




Förresten, så här såg min packning ut:



Finnträsk:



Åbyälven:


Fikapaus vid Tåmträsket:




Liten avstickare till Furögrund:





Energipåfyllning i Byske:



Idylliskt i Ostvik:




Kåge hamn:



Onödig omväg när man cyklat närmare 10 mil och bara vill komma fram...:



Skellefteälven:



Och fram kom jag alltså, vid 21-tiden. Lite ont i rumpan men vid gott mod!

Mysigt umgås med Ann-Cathrin innan det var dags att krypa isäng och ladda för andra etappen...

... men den skriver jag om senare, nu ska jag på HAEF:s årsmöte! :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0