Etapp 2

... startade kl 06.15 igår morse. Efter 4 mil passerade jag Bodbysund och Burträsk - vacker vindstilla morgon: 








Sen hamnade jag i en svacka nästan hela vägen till Bygdsiljum - ont i ena knäet så det gick fasligt långsamt. Men sen fick jag ont i det andra knäet också, och då gick det av nån anledning bättre! ;-) 

Sen var det rätt snopet att komma fram till Bygdsiljum och mötas av den här skylten:





Jahapp, bara att leta upp en alternativ rutt till Överklinten! Fast den jag hittade gick via Korssjön, och där visade det sig vara grusväg... mutter, morr...









Nåja, jag tog mig till Överklinten och därifrån vidare till Östra och Västra Sjulsmark. 



Och sen började jag vädra morgonluft för då var det plötsligt bara 16 km till Bygdeå! Där blev det matpaus på Frasses innan jag fortsatte de sista milen till Norrfjärden och färjeläget:







Hade förresten följebil de sista milen - Marie kom och hejade på! Och till Norrfjärden kom syrran med familj så jag fick pussa på alla småtrollen!

 


Skönt att sjunka ner i ett säte på färjan och halvsova under överfarten - men sen väntade världens överraskning då ett gäng damer från ön stod på kajen i Byviken och väntade med målsnöre, blommor och presenter!! Jisses!! Så himla roligt!! :-D



Pappa, som inget fick veta om min färd (han skulle bara oroat sig) blev lite snopen när jag kom hem och berättade vad jag gjort. "Vad skulle nu det vara bra för?" som han sa. Jag lovade dyrt och heligt att detta med att cykla från Piteå är en engångsföreteelse...

Fatta hur skönt det var att lägga sig igår kväll, nyduschad och i en skön säng i en mörk, sval bagarstuga. Aaahh!! :-D 

Formen idag är faktiskt helt OK. Lite styva ben men annars känns det som vanligt. Just nu är planen att cykla hem också, men jag får känna efter imorgon bitti om jag tror att jag orkar. Har åkt iland från ön med eftermiddagsfärjan och övernattar i pappas lägenhet i Sävar, så jag har redan betat av den första milen...

To be continued! :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0