Äsch då

... minnet lämnar en del övrigt att önska. Hann precis hem från jobbet, så ringde frissan i Sjulnäs och undrade vart jag tagit vägen. Ehh... var det den här veckan?! Fick en ny tid nästa vecka och lovade dyrt och heligt att inte glömma den också...


Ägnar annars den här kvällen åt att baka. Vecka 44 är det läslov, och på biblioteken går vi "all in". I Sjulnäs kommer vi köra Harry Potter-tema, med massa olika tävlingar och aktiviteter - och en av dagarna kan man komma och fika i Madam Puddifoot's Tea Shop. Därav baket! Lika bra att börja i tid...



Det kommer mest att bli olika småkakor (enklast att göra, kan stå framme hela dagen utan att torka...) men jag ska nog baka nåt lite lyxigare också. Wait and see... :-D 



Mäh. Slötittar på TV medan jag bloggar - just nu Antiques Roadtrip. Och baske mig, en av deltagarna stod precis och höll i en liten vas som han hittat i ett glasskåp - och i bakgrunden skymtade en helt fantastisk äggkopp! Vill ha!! Nåja, får väl nöja mig med dessa som jag hittade på PMU i lördags:



Tämligen övertygad om att de bara kostade en bråkdel av den där på TV:n... ;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0