Bärplockning

Länge sen sist, men igår plockade jag lingon av hjärtans lust! Hemma på Holmön, såklart. På drygt två timmar blev det 47,7 kg. Tänk om jag haft hela helgen på mig... ;-) 


Sålde alltihop nu ikväll, till en bäruppköpare i Öjebyn. De betalar 8 kr/kg i år. Inget man blir rik på direkt - men det är ju så himla kul! 

Fast jag höll på att råka illa ut igår, när jag trampade i ett getingbo... Visade sig att jag besitter en oanad kapacitet för terränglöpning - sprang ifrån varenda geting och klarade mig undan att bli stucken!











Hann plocka lite trattkantareller också. De små rackarna är inte alldeles lätta att hitta, men väl värda besväret!





Och så bytte jag till vintergardiner i vardagsrummet. De har nog bortåt 40 år på nacken - men vi har inga som helst planer på att uppgradera. De här hör liksom till!



Ja, och så hjälpte pappa mig att få på plats "rhododendronskyddet" som ska hindra buskarna att tryckas ihop av snön i vinter. Fast nu har de blivit så stora att det snart är skyddet som är problemet... ;-) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0