Vardag

Jahaja. Nu känns ledigheten som ett minne blott...

... å andra sidan sett är det rätt OK med vardag och rutiner igen! :) Skolan började i torsdags, de första bokpraten är genomförda och det mesta rullar på. Cyklingen har det inte varit så mycket bevänt med efter Ålands-turen, dels beroende på knackigt väder, dels på bristande ork. Igår lämnade jag in cykeln på service (en sån spm man får gratis på nya cyklar efter tre månader), men jag ska få hämta ut den redan i eftermiddag. Siktar på att cykla till jobbet imorgon - om det inte blir mer regn.

Annat som hänt sen sist? Ja, förra veckan var jag och såg Titanic-utställningen i Skellefteå. Gripande...

Bilden kan innehålla: en eller flera personer och text


Efteråt sammanstrålade jag med Ann-Cathrin och gick på bio. Vi såg Mamma Mia 2 - gripande även den! Och rolig!

I helgen var jag först på ön, sen i Vännäsby. Och alldeles varm i magen blir man ju när Clara kommer tultandes med utsträckta armar och ropar "Maaaammmmaaaa!" <3 

Igår kväll bakade jag långpannekaka med röda vinbär - plockade bortåt 10 liter på ön, inte för att jag egentligen behövde dem utan mer för att det är synd att de bara ska falla av buskarna. Nu återstår att bestämma vad jag ska göra med resten. Gelé? Sylt? Saft? Om jag nu inte bara fryser in dem och skjuter upp beslutsfattandet till senare... ;) 

Bilden kan innehålla: gräs, utomhus, natur och mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0