Olja

... är temat för dagen!

Nyoljad tv-bänk:


... min gamla, som nu tar plats i det som en gång var kammar'n, sen Evas och mitt rum, numera sovrum för småtrollen och deras föräldrar. Samt även platsen där de ser på film (ingen DVD/VHS-spelare uppe i vardagsrummet, inget TV-utbud tillgängligt nere). Idag står där ett gammalt litet bord som pappa gjort:


... förresten, det är min gamla TV också, från när jag flyttade till Övik för 20 år sen. Håller än! Däremot pajade VHS-spelaren i fjol (som jag köpte för studentpengarna 1993). Hur som, med min bänk blir det mer plats för filmerna = bättre ordning. Kanske... 😉

Sen har jag oljat bagarstugeverandan också. Så långt som trelitershinken med träolja räckte. Snacka om torra brädor, de sög åt sig olja så det stänkte! Tur att vi har en hink till i källaren... så jag fortsätter imorgon. 



Förresten, jämför verandabilderna från 8 april och 8 maj - det blev vår i år också! 🌱






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0