Massa äggkoppar

Skvatt galen? Kan nog hända, ja! 😊
Fick chansen att överta en jättestor äggkoppssamling - med tillhörande hyllor - för en spottstyver. Kunde ju inte låta tillfället gå mig förbi, även om en av systerdöttrarna spände ögonen i mig och utbrast: "Men varför???" Fullt berättigad fråga... 😝
Nu har jag fraktat alla hyllor ut till ön (ska gå igenom vilka jag vill ha kvar, och måla dem vita) och tagit alla äggkoppar till Piteå (ska gå igenom dem med, sortera bort dubbletter och märka/registrera). Lär inte ha sysselsättningsproblem framöver... 😉 









#pocillovist
#samlingenväxer
#typfördubblas


Kommentarer
Postat av: EvaE

Grattis till fyndet. Om du skulle råka ha biläggkoppen som dubblett, så är Olof spekulant. Han blev typ kär när han såg den... 😅

2020-08-03 @ 09:16:27
Postat av: Jenny

Absolut, hittar jag en dubblett ska han få den! :) Jag har inte hunnit gå igenom alla lådorna än, men snart så... ;)

2020-08-04 @ 17:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0