V-a-r-m-t

Pust, flämt!! Jag är inte byggd för värmebölja... 🥵

På Holmön är det ändå någorlunda drägligt även om det är varmt, dessutom "bara" +20 i bagarstugan trots bortåt +28 utomhus. Fattar precis varför farmor och farfar alltid flyttade ut till bagarstugekammaren på somrarna förr!


Men i Piteå. Det var +30,5 när jag kom hem till lägenheten igår kväll. Och trots såväl korsdrag som golvfläkt (inköpt för flera år sen men inte haft behov av den förrän nu) var det +28 när jag gick och lade mig... Riktade dock fläkten rakt mot sängen och lyckades somna till slut! 😉



Övervägde att cykla till jobbet idag, men kom fram till att i händelse av punka vore det korkat. Smart beslut. Jag var rätt mosig innan klockan blev 19 och det var dags att åka hem...
Varmt på bibblan också, trots korsdrag och golvfläkt även där:



Därmed middag av det enklare slaget:


Varför krångla till det?! 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0