Skidåkarhelg

Ja, framför TV:n, alltså! 😊

Var flexledig i fredags för att storstäda och sätta om blommor. Gjorde dock en paus för att cykla ikapp med stafettherrarna. Hann faktiskt 45 km medan de skidade 4x10! 😊


Igår var det damernas tremil. Då hann jag 32 km.


I morse klev jag upp tidigt och gick ut som föråkare i Vasaloppet. Startade kl 7 medan damklassen satte av kl 7.40 och herrarna kl 8. Det var nog ett smart drag att tjuvstarta med tanke på årets rekordsnabba banor. Jag höll undan - när jag var färdig med de nio milen hade Tord Asle Gjerdalen fem kilometer kvar! 😊


Galen? Sannolikt. För sen kom jag på att jag skulle köra herrarnas VM-femmil också. Hann äta och byta kläder (fick skavsår i rumpan av byxorna...). Startade samtidigt med skidåkarna. Tog in på dem uppför men halkade efter i utförskörningarna. I mål var jag 2.26 efter - det räckte till en sextondeplats. Jag var betydligt mer nöjd med resultatet än Bolsjunov... 


Nu har jag och min ömmande bakdel intagit ryggläge i soffan... 😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0