Aj

Elev häromdagen: - Är du bra på Candy Crush?
Jag: - Eh, nä, jag har aldrig spelat.
Eleven: - Va, jag trodde alla gamla människor spelade Candy Crush!
Hmpf!! 🤬
Å andra sidan - idag känner jag mig uråldrig. Har inte fått de nya inläggen än så högerfoten gör ont mest hela tiden. Igår var vi på bowling med jobbet - slängde armarna i luften när jag fick in min första strike och då högg det till i den (sen länge) krånglande axeln. Så nu gör den också ont. Och igår kväll när jag kom hem skar vänsterknäet ihop så nu vaggar jag fram som nåt slags skadskjuten anka...
Alltså. Jag som skulle cykla en massa i helgen! Provade i morse men det gick knappt att trampa. Och att ta sig nerför trappan var en utmaning. Kollegan på jobbet - har helgtjänstgöring på stadsbibblan - förbarmade sig och gjorde alla utryckningar bland hyllorna så höll jag ställningarna i disken. 
Ska det fortsätta så här börjar det bli bråttom att göra verklighet av resan till Skottland så den inte får företas med rullator istället för cykel... 😝🚴‍♀️
Bäst-föredatumet är onekligen passerat...
Dock: har lyckats cykla 4 mil (hittills) ikväll - inte fort, och inte smärtfritt - men det går! 😉




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0