Reseplaner


När man står i lånedisken på stadsbibblan och det dyker upp ett superfint motiv på skärmsläckaren, och man googlar och inser att DIT SKA JAG ÅKA!! 😁❤️

Jo, för nu är jag på gång - Skottlandsresan boksd. Igen. Håll tummarna! 😊
Status förra veckan:
Har plockat bort Ben Nevis ur ekvationen - tvivlar på att fotleden klarar en bergsbestigning - men istället lagt till annat, så nu omfattar rutten 17 dagar, 100 mil på cykel, 6 båtfärder och 15 olika boenden. What can possibly go wrong?! Säger hon som fortfarande inte kan laga en punka... 😝🚴‍♀️
Ja, och så en vecka till på det - utan cykel men med kompis! ❤️ Och då transport medelst buss och tåg, samt ytterligare fyra boenden. Har insett att det är en smula missvisande att kalla det semester, så - expedition, kanske? Strapats? Komplett vansinne? 🤔 To be continued...

Status ett par dagar senare:
"What can possibly go wrong?" 
Sa jag. Fast med tre månader kvar till avresa har det redan dykt upp ett och annat - t.ex. att färjan mellan Oban och Islay bara går två dagar i veckan, och såklart inte när jag tänkt. Så för att hinna får jag slå ihop två cykeletapper, trycka Inverness-Fort William (11 mil) på en dag och nöja mig med att beundra Loch Ness i farten… 🚴‍♀️
Tidigarelagd båtfärd innebär extranatt på Islay - ännu en utmaning då öns vandrarhem (+ typ allt annat) redan är fullbokat pga pågående whiskyfestival. Har nu lagt beslag på ett privat trebäddsrum - ett av få återstående alternativ. Resans dyraste övernattning, och då ingår inte frukost - eller ens handduk… 🤔
Nåja. På plussidan: mer tid på Islay gör att jag hinner med (och redan har bokat) en guidad tur hos Laphraoig! Dricker knappt alkohol, och definitivt inte whisky – men besöker man en ö med nio (!) destillerier vore det ju korkat att inte passa på. Fast vid bokning ska man kryssa i hur ofta man dricker nämnda märke. Jag svarade "never" så nu är väl frågan om de ens kommer släppa in mig… 😬

Återkommer i ämnet – fler utmaningar (helt säkert) att vänta! 😝


(bilden har jag snott från Calmac Ferries Facebook-sida)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0