Ännu en kanal

Gårdagens etapp: Grangemouth-Glasgow, 49 km.
I förrgår trodde jag flera gånger att jag var framme fast jag inte var det - igår rullade jag in i Glasgow utan att märka det! 🤪 Detta trots att jag har trippmätare på cykeln och nog borde ha anat... 
Det gjorde även att jag helt missade Wardpark Studios längs vägen - stor filmstudio där bl.a. (såklart) Outlander spelas in. Men man får inte gå in och alltihop ser ut som en stor industribyggnad på utsidan, så det må göra detsamma.
Även igår färdaded jag längs kanal - Forth & Clyde denna gång. Såväl kanal som gång/cykelbana är bredare än Union, så det är mer lättcyklat. Å andra sidan hade jag motvind hela vägen...
När jag kom till hotellet och insåg att det låg mitt i en livlig korsning började jag oroa mig för cykeln. Men vänlig dam i receptionen ropade på två gubbar som håller på att måla om hotellet - en av dem hämtade cykeln, lyfte helt sonika upp den och bar upp den till min våning. Så den har suttit fastlåst vid elementet utanför mitt rum! 😂👍
Vandrade omkring i stan ett par timmar. Hittade ingen turistinformation, inga broschyrer/kartor i hotellreceptionen - och att använda mobilen kostar ju skjortan. Därmed var det mer tur än nåt annat att jag lyckades hitta två av väggmålningarna som ingår i The Glasgow Mural Trail. Det finns bortåt 30, utspridda runt stan.
Sen blev det lat kväll på rygg. Ont lite varstans, men det är väl bara att vänja sig. Trots allt var det här de två lätta etapperna = cykla längs kanalerna = PLATT. Det lär det INTE bli resten av vägen...! 😬
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0