Another lovely day

Dagens etapp: Callander-Aberfeldy, 72 km.
Alltså, vilken dag! Sommarvärme och strålande sol! Inte riktigt vad man väntar sig i Skottland... men det är bara att tacka och ta emot! ☀️
Hyfsade stigningar idag med, har varit uppe på över 300 m.ö.h. Skönt dock att beta av uppförsbackarna i början av dagen, den sista delen var betydligt flackare och mer lättcyklad. Vackert har det varit HELA vägen. Alltså, fatta så fint det är här! ❤️ Och fågelkvitter hela tiden. Och både kaniner och ekorrar som hoppat över vägen... 🐇🐿️
I första rejäla stigningen där cykelbanan sicksackade sig uppåt och jag flåsande knuffade cykeln meter för meter, blev jag omcyklad (!) av ett gäng herrar i typ min ålder. "Where are you heading?" frågade en av dem (fatta! han kunde PRATA fast han cyklade i värsta mördarbacken!). Jag kunde ju inte precis dra min resplan, utan hojtade bara "Inverness!" för att säga nånting. "Jeeesus, that is bloody far!" utbrast han. Han skulle bara veta att det bara är ett delmål... 😉 Å andra sidan kändes det bloody far i den där backen! 😂
Har annars inte mött så många cyklister idag, men de som passerar hejar vanligtvis glatt. Hur långt ut på dagen är det förresten OK att säga "good morning"? Vid 12.30 tyckte jag nog det började bli dags att gå över till "good day" eller bara "hello" men det tyckte tydligen inte en äldre herre som jag mötte... 🤔




Mäh! En sån skulle de haft vid golfbanan igår! 😂










Ehm... när nerförsbacken är lååång, alltså kilometerlång, är det inte risk för att bromsarna blir överhettade då? Nästan tur att en bit gick längs knagglig sönderkörd skogstransportväg så jag fick kliva av och gå...


Lunch i det gröna. Har lyckats undvika att få på mig fästingar så långt. I Storbritannien finns inte TBE, däremot borrelia... 🙄



Registrerade först inte vad det stod, men sen höll jag på att skratta ihjäl mig... 😂


Vem? Jag? 😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0