Lååång väg

Dagens etapp: Kingussie-Inverness, 102 km (inkl felnavigering...).
Lämnade Kingussie via småvägar som bl.a. tog mig förbi Ruthven Barracks. Har cyklat förbi skogar, fält och hedar, ännu en gång upp över 400 meter och ner igen. Sett broar och viadukter. Och cyklat fel. 😠
Hade biljett till guidning på Culloden Battlefield kl 16. Fatta känslan när man tycker man är i tid - bara för att inse att av alla jävla skyltar jag kunde missa var det avfarten till slagfältet...! Hann en halvmil förbi innan jag insåg mitt misstag, och givetvis var det utförsbacke nästan hela vägen. Så jag gjorde en helomvändning och kämpade som en furie tillbaka uppför backen (för brant att cykla i) och sen trampade jag som en dåre när det äntligen flackade ut och sen skenade jag in på området exakt 4 minuter för sent... 🥵🥵🥵
MEN: mycket vänlig herre i informationsdisken på besökscentrat bokade om mig till kl 17, utan kostnad! Puh! Tur för mig att de precis förlängt öppettiderna, när jag bokade var kl 16 sista guidningen för dagen. 
Duktig guide, förresten, som lyckades levandegöra händelserna. 
Ja, sen handlade det bara om att ta sig in till Inverness och vandrarhemmet. Som de baske mig lyckats gömma undan!! Kändes som jag gick och gick och gick... och i natt ska jag sova som en klubbad oavsett hur knölig madrassen är!! Delar rum med en tant från Aberdeen, en från Nya Zeeland, en från Sydafrika och en som jag inte minns. Ska nog gå bra.
Ännu inte bestämt upplägget för imorgon, men det lutar åt en vilodag. Foten behöver det. Resten av mig också... 🤪













Nairn Viaduct. Imponerande byggnadsverk!!





Minnesmonument vid Culloden Battlefield 

De har fått spärra av Clan Frasers minnessten. Konstigt...? 😉






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0