Lallybroch

L-A-L-L-Y-B-R-O-C-H. 
I was here!! På riktigt!! 😁
Eller ja, Midhope Castle som det egentligen heter. Men alla som sett Outlander vet precis... ❤️
Jag kämpade mot klockan, hade biljett till kl 13 men kom iväg sent från Edinburgh (på grund av en cykelmekaniker som behövde mer än lovligt lång tid för att montera trippmätare på hojen). När klockan var fem i och jag fortfarande hade en halvmil kvar gav jag tappt. Men herrn i biljettluckan sa "no worries", trollade fram en biljett och släppte in mig när jag kom dit. Och tänk, jag kom mitt mellan två busslaster med (mest) tanter, så jag kunde fotografera utan att det var folk ivägen! 
När jag kom var det förresten en besökare som stod och skällde på herrn i biljettluckan och krävde pengarna tillbaka för han var så besviken - "I mean, it's just a ruin". Suck! 🙄
Sen pratade jag lite med en amerikansk dam som gick runt med tindrande ögon. "I just LOVE Outlander! I wanted to go here for our anniversary, my husband wanted to go to Hawaii". Gubben stod en bit bort och såg luttrad ut... 😂





Där satt Claire...

... och jag, på samma trappsteg till och med! 

Fast inte kom Jamie...

Synd!! 😉







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0