Nu händer det

... jag har åkt till Skottland och börjar cykla imorgon!!

Googlade lite igår kväll, och insåg plötsligt varför det var så helsikes mycket folk som gick omkring i cowboyhattar och boots i Edinburgh: Beyoncé spelade på Murrayfield Stadium igår kväll. Det förklarade också folkhavet utanför när spårvagnen passerade på väg från flygplatsen (jag hann dock inte få upp mobilen i tid för att fota). Och varför det var ett gäng glittersminkade partypinglor i min sovsal på vandrarhemmet när jag kom hit. Det innebar dock att jag fick ha rummet för mig själv tills framåt småtimmarna... 😁
Gick en promenad innan jag installerade mig, och hann beta av en sevärdhet: ni vet, A Malcolm's printshop i Outlander? Den ligger bara ett par kvarter härifrån! 😊
Resan? Gick finfint! Medvind kortade flygtiden med en halvtimme, av nån anledning hade jag en biljett som inkluderade lunch (!) och det första jag såg vid inflygningen var ett hjärta... ❤️
Boendet lämnar dock en del övrigt att önska, inte minst att det är hett som i en bakugn i rummet ("yeah, sorry about that") och att utlåns-hänglåsen är slut ("sorry about that too") så jag kan inte låsa in packningen. Jaja, tror i ärlighetens namn inte att nån vill ha mina cykelkläder... 😂 
Det innebär också att jag sovit som en kratta och att jag klev upp och duschade innan nån annan var vaken. Praktiskt, då det är ett gemensamt duschutrymme. Fast först var vattnet iskallt... tills jag var nästan klar och det blev alldeles för varmt istället. De har bekymmer med temperaturerna här på bygget!!
Nu sitter jag i loungen (tror jag de kallar det) och väntar på frukost. Gick och hämtade en grej i rummet - värmen slår emot en... 🤔
På dagens program: fixa cykel! 😊🚴‍♀️




Känns scenen igen?

När Claire vänder tillbaka till 1700-talet?

De scenerna spelades in här! 

Ehum. Måste bli bättre på att ta selfies... 😉

Tämligen sunkig entré till Baxter Hostel...
Min säng i mitten. Får åtminstone in luft från det öppna fönstret, men det hjälper föga när elementet är kokhett...


Jahapp. Intressant att dela rum. Plötsligt stack det fram en fot precis vid min stege... fast den försvann igen innan jag skulle passera! 😝

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0