Vått och kallt

Hihi, den här bloggen är kanske inte så dum när man går i kasseringstankar på jobbet
- tips på böcker som passerat bäst-före-datum för lääänge sen...!!
_ _ _ _ _

Men jisses, så söt!!! Läs om den lilla älgkalven som blev kompis med en skogsmaskin.
_ _ _ _ _

Nehej, dags att vända hemåt och förbereda sig för kvällens skihyttefest. Detta är en traditions-enlig personalfest som genomförs första helgen i juni varje år - vanligtvis hamnar vi, efter diverse omvägar och upptåg, på skihytta på Andåsen. Men i fjol, då det var jubileum, hade vi övernattningsfest på Tangen gård vid Majavatn!

I år är vi indelade i 7-8 grupper, som skall mötas på olika ställen i stan. Min grupp samman-strålar på färjekajen. Jag har utsetts till gruppledare och har fått med mig en hink med allsköns utrustning, men har fått order om att inte titta på innehållet förrän ikväll. Nähäpp, får väl försöka låta bli då! :)

Håller tummarna för hyfsat väder, det har varit lite si och så på sistone.
Igår eftermiddag på väg hem från jobbet såg det ut så här:



Om jag hann hem innan det började regna? Nehej, icke då! Svängde in på Coop och handlade
- när jag kom ut igen VRÄKTE det ner. På med regnstället - men gympaskorna var genomsura
innan jag flåsat mig uppför backen...

... och inte var det mycket bättre imorse. Droppen dripp och droppen drapp när jag vaknade. Det regnade fortfarande när jag skulle cykla till jobbet så jag drog motvilligt på mig regnstället igen. Joho. När jag satte mig på cykeln slutade det regna och sen kom det inte en droppe på väg till jobbet! Så gissa vem som var svettig när hon kom fram...? (för inte iddes jag stanna och dra av mig det våtvärmande omslaget, det kunde ju ha börjat regna igen när som helst!)



Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0