Fauske del 2

Hemma igen!

Superbra dagar i Fauske - men det är skönt att sjunka ner i sin egen soffa... :)

Nytt försök att lägga ut gårdagens bilder - och bilder från turen hem idag. Strålande väder över Saltfjellet - och så stannade vi mitt på polcirkeln och tog bilder. Vi? Jo, jag liftade med min nya kollega Arnhild (bibliotekarie vid avd Marka, det som tidigare hette Vefsn Landbruksskole). Vi hade skitkul ihop! Hoppas bara att jag inte pratat sönder hennes öron, ni vet ju vilken pladderhatt jag är när jag kommer igång...



Kvällssol igår (gissa om vi njöt när vi strosade längs kajkanten):

   

... och morgondito imorse! :)



Vid Polarsirkelsenteret:


Vad ska vi gissa att det stod på den här skylten från början? "Ingen affischering"...? :)





   
En del lämnar kvar bevis på att de passerat polcirkeln! :)

Häftig järnvägsbro i närheten av Dunderland stasjon:



Referat från biblioteksmötet? Njä. Det får räcka med att konstatera att det var bra.
Orkar inte skriva en hel avhandling, som efter det första mötet jag var med på...!


Kommentarer
Postat av: Marie

Men hur kan det ha gått tre år sedan de där bilderna?

2010-09-30 @ 13:24:00
Postat av: Jenny

Jag vet, visst är det läskigt!?

2010-09-30 @ 15:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0