Sova sova sova

Gäääsp!

I vanlig ordning blev det inte så mycket tid till vila och sömn när jag hade ledigt. Det var bara typ två dagar under jullovet som jag inte satte väckarklockan på ringning... Varför då? Ja, det var hämtning av pappa i Norrfjärden, inköp av julklappar (och det är ju så mycket enklare att vara på plats direkt när affärerna öppnar än att slåss med alla andra senare på dagen), julfirande i Vännäsby (och syrran ville att vi skulle komma TIDIGT), tur till IKEA (med fyra timmars körning enkel väg var det bara att ge sig iväg i ottan), bakning av nyårstårta (med fromage i flera lager som skulle frysas vilket var tämligen tidsödande, och för att bli klar i tid så...). Och så vidare.

Och även om sängen i syrrans gamla rum är helt OK så är den inte som min egen... med påföljd
att jag vaknade nästan varenda gång jag vände på mig. Inte riktigt utsövd, med andra ord.

Så - ovanstående i kombination med att förkylningen inte riktigt vill släppa taget har gjort att jag sovit som en gris hela den här veckan! Först i soffan när jag kommit hem från jobbet och sen i min (omåttligt sköna) säng när jag väl orkat masa mig dit. Jag har inte ens packat upp allt än och då har jag varit hemma snart en vecka! Så i helgen blir det projekt packa upp - och dessutom projekt städa garderoberna (för där är det en salig röra numera, jag har ingen aning om vad som ligger var) samt projekt plocka undan alla julsaker. Men i övrigt tänker jag bara (fortsätta) ta det lugnt. Och se upplösningen av Tour de Ski. Och kanske sova lite till. Så ska jag väl vara pigg och i form när nästa arbetsvecka startar!! :)
_ _ _ _ _

Det där hemliga projektet jag höll på med före jul - det var en pläd till Eva och Rickard.
Jag virkade som en dåre och jodå, jag blev färdig i tid!


_ _ _ _ _

Här är tavlan jag fick vid arbetsmiljöprisutdelningen:



Den är faktiskt MIN! Pengarna går ju som jag berättat tidigare till arbetsmiljöutveckling
på skolan. Och diplomet ska jag sätta upp i biblioteket. Men den här hänger jag upp hemma! :)
_ _ _ _ _

Blåsigt här i trakten igår:



Så även idag - i kombination med snöfall. Nu vräker det ner. Blir spännande att se hur stora drivor det är imorgon! De som bor en bit norr om stan fick förresten köra i kolonn på E6:an igår morse på grund av snödrev.
_ _ _ _ _

Jag har sällan fått så mycket beröm för mina kläder som idag, då jag haft på mig mitt reafynd
från Kappahl - en svart tröja med stickade/sydda detaljer:

 

Det finns inget som heter "ska ha", det fick vi lära oss när vi var små - men med den här tröjan var det faktiskt så. Jag bara SKULLE HA DEN! Det fanns bara en enda kvar - då var det ju en jädra tur att den var i min storlek...

God kväll och trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0